Groeien & bloeien

Bij Dadou genieten we van kinderen die goed in hun vel zitten. Aandacht voor het groeien en bloeien van kinderen is dus belangrijk. Daarom werken we bij Dadou met een volgsysteem en een 3+ plan. Verschillende thema’s. Onze pedagogisch beleidsmedewerkster/coach bewaakt de ontwikkeling van je kindje bij Dadou, samen met de andere gediplomeerde leidsters.

Volgsysteem
We volgen de ontwikkeling van je kind op het gebied van motoriek, spraakontwikkeling, taalvaardigheid en sociale competenties middels onder andere het volgsysteem van
CED: Doen, Praten, Rekenen en Bewegen.

Voor- en vroegschoolse educatie
Spelenderwijs nieuwe dingen ontdekken en leren is belangrijk voor alle kinderen. Daarom doen we bij Dadou aan Voor- en vroegschoolse educatie. Komt je kindje bij Dadou, dan bieden we op jonge leeftijd al educatieve programma’s aan die speels zijn opgebouwd. Totdat je zoon of dochter naar de basisschool gaat volgt hij dit programma.

3+ plan
Zomer, winter, sinterklaas; zo’n twaalf tot veertien thema’s behandelen we jaarlijks. Een aantal weken stellen we het thema centraal en organiseren we activiteiten, knutselen we of lezen we voor over het thema. We werken met een 3+ plan, waarin verschillende thema’s aan bod komen. In de eerste plaats voor de kinderen van drie jaar en ouder, maar ook de jongere kinderen doen natuurlijk mee. Zo brengen we bij het thema eten een bezoek aan aan de supermarkt, bakker en slager. Is het thema verkeer, dan rijden we een ritje met de bus mee en gaan we naar de plaatselijke fietsenzaak. Voor het thema muziek nodigen we een muziektherapeute of een artiest uit.

Een dag bij Dadou

Dadou, 13 maart Lieve Michelle, Wat hebben we weer een gezellige dag gehad met jou! Je hebt zo leuk gespeeld en zo gezellig gebabbeld! Vanmorgen zijn we na het fruit en jouw ochtend-slaapje ... lees verder

Grote aandacht

Ieder kind verdient persoonlijke aandacht. Door kleine groepen en deskundige medewerkers ondersteunen we je kind optimaal in zijn ontwikkeling. lees verder

grote_img
teddy_img

Wie niet in het kind het wonder ziet,die snapt het hele liedje niet